Cine a fost acum la Tiraspol Drag Day (despre care va urma o postare aparte), a putut urmări în acţiune un M550d modificat de profesionişti pentru a distruge orice mit despre motoarele diesel.
Cine a fost acum la Tiraspol Drag Day (despre care va urma o postare aparte), a putut urmări în acţiune un M550d modificat de profesionişti pentru a distruge orice mit despre motoarele diesel. Graţie sistemului de tracţiune integrală, dar şi celor 375 de CP în stoc plus cuplul motor uriaş, M550d-ul poate umili multe sportcaruri cu pretenţii. Acum însă, BMW a pregătit ceva cu adevărat special, anexând încă o turbină la cele trei, şi astfel dând naştere celui mai puternic motor diesel cu şase cilindri din lume!
Iar titlul la care pretinde BMW este susţinut cu cifre uluitoare, exprimate printr-o rezervă de aproximativ 400 cai putere şi 780 Nm de cuplu motor. Pentru o comparaţie, vechiul propulsor tri-turbo diesel, dezvolta în jur de 381 PS (375 CP şi 740 Nm), înregistrându-se astfel o creştere cu 20 CP şi 40 Nm. Nu foarte mult ar spune unii, însă trebuie să menţionez că s-a mărit implicit şi spaţiul pentru tuning şi modificări ulterioare!
Pentru început, BMW a inclus noul motor în limuzinele sale Seria 7, 750d şi 750Ld xDrive, iar în viitorul apropiat, odată cu apariţia noii generaţii Seria 5 G30, putem bănui că unitatea cu patru turbine va fi disponibilă şi pe un 550d. Aş vrea să precizez că şeptarul G11 face suta în numai 4.6 secunde, iar versiunea long în 4.7 secunde, deci vă puteţi imagina că cinciarul va fi şi mai rapid de atât. Can wait!