Do It Yourself, sau, cum iti repari masina cu maina ta!
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Gabarit + Semnalizator

de san3a » 10 Mar 2012, 15:33

Lanternele de gabarit + semnalizatoarele de directie
Imagine


cred ca ati vazut si voi cum la unele automobile, (e60, e53 pare`mi`se, sh dak nu ma gresesc am vazut sh un e39) semnalizatoarele din fata se aprind odata cu gabaritul, iak despre asta si vreau sa discutam... deci:ce de facut, cum de facut k in final sa iasa ceva asemanator, frumos?
in chat am reusit sa schimb citeva cuvinte (la general) cu Lex despre asta, din spusele lui, e nevoie de 2 fire, o dioda si o rezistenta pt k semnalizatorul s arda putin mai slab, decit toate celelalte, abia sa se observe... cum de instalat dioda in far e tema aparte, aici vreau sa vorbim despre partea teoretica: in cazul meu, in fata la gabarit e diod (din cite am inteles diodele nu se ard) dar iak in spate, sunt becuri simple, care pina ce nu vreau sa le schimb.

intrebare: ce fel de rezistenta va trebui, cite fire vor trebui schimbate, ce de facut cu siguranta?
Fişiere ataşate
603 BMW CCFL ANGEL EYES BMW E36 E39 Angel Halo rings M3 328 3.jpg
603 BMW CCFL ANGEL EYES BMW E36 E39 Angel Halo rings M3 328 3.jpg (57.61 KiB) Vizualizat de 1446 ori
486172_0d59d2e68773ebf7b53b98cf75a8e4f2.jpg
486172_0d59d2e68773ebf7b53b98cf75a8e4f2.jpg (36.81 KiB) Vizualizat de 1446 ori
847409_w640_h640_bmw5w.jpg
847409_w640_h640_bmw5w.jpg (33.89 KiB) Vizualizat de 1446 ori
1292087153_1.jpg
1292087153_1.jpg (36.27 KiB) Vizualizat de 1446 ori
1292087827_e60.jpg
1292087827_e60.jpg (32.74 KiB) Vizualizat de 1446 ori
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 10 Mar 2012, 19:53

Chiar multumec ca ai deschis acest topic, eu de citeva luni stau cu paginile deschise peferit orumuri pe tema asta.
Postez si eu citeva poze cu gabarit (in engleza CityLights) in semnalizatoarele de directie.
Imagine
Imagine
Imagine

Despre ce si cum se conecteaza,nu m-am documentat sa stiu exact la un oarecare model cum se face dar in linii generale, fiind cunoscut cu electricitatea putintel, incerc sa va desenez o schema electricasimpla, nu ma criticati va rog de desen :D.
City_Light_scheme.jpg
City_Light_scheme.jpg (43.11 KiB) Vizualizat de 1436 ori


Din desen se vede:
Farul sting a masinii.
Firul rosu care reprezinta +12V
Firul gri care reprezinta minusul
Tot ce este in verde trebuieste realizat pentru a functiona corect schema.
Stelutele oranj simpolizeaza becurile :) indiferent daca sunt led sau nu.

Scopul schemei este sa facem ca becul semnalizatorului sa lumineze slabut atunci cind este aprinsa lumina de pozitie (gabaritul).

D1 este dioda (numarul vi-l spun mai tirziu) - ea are rorul de a nu permite aprinderea gabaritului atunci cind aprindeti semnalizatorul.
R1 este rezistenta (ce valoare trebuie sa aiba nu stiu, se poate de luat una variabila ca sa poti regla manual) - ea face ca la semnalizator sa nu ajunga 12V ci mai putin si asta va face el sa lumineze mai slab si atunci cind veti porni semnalizatorul el va lumina la 100%
D2 este dioda la fel ca si D1 - ea nu va permite sa se defecteze releul care cupleaza semnalizatoarele.

Circuitul este foarte simplu dar trebuieste conectat cu atentie sa nu topiti toate firele.

Referitor la siguranta fuzibila (predohranitel`), ea de regula are capacitatea de a tine toate becurile de pozitie a masinii (presupun ca 4). Valoarea sigurantii deci va depinde de puterea becurilor si va pot spune ca ea se pune cu rezerva ca atunci cind tensiunea in circuit va scadea sub 12V (si respectiv curentul va creste) ea sa nu se arda. Daca este sa calculam ca vom adauga pe acea siguranta inca consumul redus a semnalizatoarelor din fata, putem pune o siguranta mai puternica cu 2A (daca un bec are 10W, el va necesita maxim 1A, deci 2A va fi suficient). In cazul in care ati schimbat in loc de becusoarele de gabarit din far niste leduri, ati creat un consum mai redus (un bec incandescent ~3W iar un led ~0.5W) si luind in consideratie si rezerva sigurantei, rezulta ca nu va fi nevoie sa o schimbati.

Pentru cei ce vor spune ca nu se poate de crescut consumul fara a schimba firele in altele mai groase, va spun ca e corect dar sa nu uitam ca acestea-s masini germane si ei s-au gindit la orice, si nu vor scadea din siguranta masinii pentru a economisi 10 lei la o masina. O crestere de +2A intr-un circuit care ar tine 20A nu este atit de considerabila.

Atentie, eu nu port raspundere de ce faceti voi in urma la ce am scris eu aici! Contati doar pe voi si toata informatia de mai sus este scrisa de un amator nu de un electrician profesionist.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 10 Mar 2012, 21:19

D1, D2 sho za? :noob:
cind voi aprinde semnalizatorul, D1 o sa lumineze? :thinkiest:
unde pot gasi astfel de rezistente? la "pti4ka" sunt oare?
m`am uitat eu la gabaritul meu ink odata, pohod ii cam slab el... treb sa`mi caut ceva mai puternic...
sau semnalizatorul sa`l combin cu faza scurta... vad atunci...
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 10 Mar 2012, 21:45

D1 si D2 sunt diode iar cele care lumineaza se numes LED-uri (light-emitting diode). Ceea ce le face pe ele atit de speciale este ca ele permit trecerea curentului numai intr-o singura directie.
Rezistenta o pui variabila si toate astea le gasesti la "Pti4ka" dar trebuie sa stii macar aproximativ ce ai nevoie.

Cit de puternic iti lumineaza gabaritul nu conteaza deoarece tu oricum ei acei 12V nu puterea becului. Lasa gabaritul sa ramina led ca asa e mai bine.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
Avatar utilizator
User

JD_RFTR

{ RANK }

Аdministrator

Аdministrator
Mesaje

10260

Membru din

21 Oct 2010, 01:19

Localitate

Telecentru

Automobil

E46 323Ci, E30 318i 2DR, E30 325i 4DR, X1 E84

Re: Gabarit + Semnalizator

de JD_RFTR » 10 Mar 2012, 23:34

La americani imi pare ca becurile au 2 filamente, la 39 46, daca ii scoti becul de pozitie automat se pun pe pozitii cele din semnalizator, unii pot face asta din setarile lcm (light control module), cu ajutorul programatorului
E46 323Ci sold E30 318i 1984 sold
* DRIVING E30 325i sedan Daily Car BMW X1
Dezmembrez E30, E34, E36, E39
Avatar utilizator
User

lilikgreek

{ RANK }

Donatori

Donatori
Mesaje

576

Membru din

18 Apr 2011, 15:32

Automobil

bmw e46 sedan

Re: Gabarit + Semnalizator

de lilikgreek » 11 Mar 2012, 00:30

baietz dak va lamuritzi ce si cum as vrea sa fac si eu la mine k de mult timp ma gandeam la asta :goodpost:
BMW "it's in your blood"

Imagine
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 11 Mar 2012, 14:31

stai putin k m`am incurcat... dak e asa cum zici, atunci eu idee nu am ce`i ala diod... cum arata el?
din cite stiam eu, led sau diod este una si aceiashi, Led e in romina si Diod e in rusa...

ledurile mele chiar is slabe, vreo 20 d lei am dat p ambele si plus la toate arata eroare in BC...
un prieten mi`a recomandat la Mega s ma duc, acol tip sunt de mai multe feluri, tot china clar dar nu arata erroare sh lumineaza mai puternic
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

JD_RFTR

{ RANK }

Аdministrator

Аdministrator
Mesaje

10260

Membru din

21 Oct 2010, 01:19

Localitate

Telecentru

Automobil

E46 323Ci, E30 318i 2DR, E30 325i 4DR, X1 E84

Re: Gabarit + Semnalizator

de JD_RFTR » 11 Mar 2012, 18:21

lilikgreek, tu poti face cel mai ieftin, te duci undeva unde se face diagnostica cu NCS Expert, in LCM se seteaza asa iluminare

@san3a, dioda e dioda nu e led, google e shmecher, el stie multe ;) eroare in bord apare din cauza la altceva, becurile de fabrica au o rezistenta mai mare decat led-ul, de asta apare eroare, trebuie sa le 'paiesti' o rezistenta mica.
E46 323Ci sold E30 318i 1984 sold
* DRIVING E30 325i sedan Daily Car BMW X1
Dezmembrez E30, E34, E36, E39
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 11 Mar 2012, 20:19

лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 11 Mar 2012, 20:49

Putine date tehnice ca sa va scot din ceatsa :)
Denis are dreptate doar ca o mica greseala, rezistenta la becurile cu filament (incandescente) e mai mica decit la leduri (adica rezistenta se masoara pe scara inversa, Rezistenta se incepe de la +infinit ceea ce inseamna IZOLATOR PERFECT si se termina la 0 ceea ce inseamna CONDUCTOR PERFECT).
Eroarea in bord apare deoarece computerul masinii nu simte rezistenta pe acel canal (rezistentsa este foarte mare la led si nu permite curentului sa treaca prin el), pentru a nu aparea aceasta eroare este nevoie de a pune o rezistenta in paralel care va amagi computerul si va corecta acea lipsa de conductibilitate a ledului. Becurile care ti le-a sfatuit tie probabil au in ele integrata aceasta rezistenta.

Acum daca nu ma gresesc eu, dupa ce vei face aceasta conversie cu semnalizatoarele (unde stau becuri incandescente, nu leduri) nu iti va mai aparea eroare la becurile de pozitie deoarece lipsa de rezistenta va fi compensata de becul semnalizatorului.

Imagini :)
Dioda (in rusa DIOD):
Imagine

LED (in rusa SVETO-DIOD):
Imagine

Rezistenta:
Imagine

Rezistenta variabila:
Imagine

Referitor la varianta cu gauritul semnalizatorului pentru a introduce un led, desigur se poate dar e putin cam "kolhoz". Daca vei avea de schimbat semnalizatorul, vei avea de gaurit din nou.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 11 Mar 2012, 21:20

ceva, ceva claritate este deja... ms ;)
ramine de efectuat partea practica a acestui "proiect"

nustiu cum ai gasit tu city lights, google nu spune nimic despre asta... (drept k nici eu nu m`am aprofundat tare)
mai mult am cautat in rusa:
cum a spus si Denis, mai sus, ceva de americani... pot s mai adaug ca chiar ei au "nascocit" ca semnalizatorul sa lumineze cu gabaritul, de ce si pentru ce inca nu am aflat, pareri sunt diferite... unii spun ca pentru frumusete, altii - ca masina sa fie mai usor observata pe timp de noapte si sunt inca unii care cred ca "американские габариты" (asa in rusa se numesc) sunt pentru ca sa fie drumul mai bine iluminat...

p.s. uite inca o modalitate http://www.drive2.ru/cars/lada/2107/210 ... 3533/#post
Ultima oară modificat de LEX pe 11 Mar 2012, 22:47, modificat 1 dată în total.
Motiv: scrim in romana corect
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 13 Mar 2012, 02:06

Cautind angel-uri am dat si peste asa poze:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Ultemele doua arata foarte interesant si sexy, foarte posibil sa o fac si pe asta.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
Avatar utilizator
User

Bimmers

{ RANK }

Donatori

Donatori
Mesaje

189

Membru din

13 Mar 2011, 13:47

Automobil

BMWe46

Re: Gabarit + Semnalizator

de Bimmers » 13 Mar 2012, 11:23

Cind am cumparat mashina deja avea asha ceva
Бэха!!
Нормально прет!
Нормально жрет!
Avatar utilizator
User

JD_RFTR

{ RANK }

Аdministrator

Аdministrator
Mesaje

10260

Membru din

21 Oct 2010, 01:19

Localitate

Telecentru

Automobil

E46 323Ci, E30 318i 2DR, E30 325i 4DR, X1 E84

Re: Gabarit + Semnalizator

de JD_RFTR » 13 Mar 2012, 12:12

Off topic:
LEX am pus un video pe fb, din nemtia, acolo cineva cu e36 are ccfl ae de care vrei tu ;)
ati mai gasit info despre fnomenul us stye?
E46 323Ci sold E30 318i 1984 sold
* DRIVING E30 325i sedan Daily Car BMW X1
Dezmembrez E30, E34, E36, E39
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 13 Mar 2012, 20:04

eu nu am mai cautat nimic despre asta... ma conduc dupa schema lui Lex.
am fost azi la "piata de pasari" am cumparat 2 diode, ce fel eu idee nu am :whistle: (nu`s puternic in electrotehnica) dar iam povestit lui nenea ala ce vreau sa fac (ce`i drept, primii 2 de care m`am apropiat s`au uitat la mine ca la un nebun, balbaind ceva de tipul "sunt doar vinzator") si el mi`a adus 2 diode mici care dupa cuvintele lui vor fi tocmai bune pt ce vreau eu sa fac. Cit despre rezistentza, nu prea am ce spune, pentru inceput am intrebat de una reglabila, mi sa zis ca in ziua de azi nu se mai produc rezistente asa slabe, mie imi trebuie de minim 50 A. care pe piata nu sunt dar acasa la nenea undeva erau, mi`a promis ca se va uita si sa ma apropii joi...
mi`a aratat o rezistenta la fel reglabila, dar de 100 A... destul de voluminoasa... cit pumnul undeva...

p.s. pentru ai baga o rezistenta simpla nenea a zis ca va fi nevoie de o schema... sau microschema, nush cum e corect... :thinkiest:
pretul diodelor - 2 lei bucata
rezistenta, aproximativ - 20, 25 lei
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 14 Mar 2012, 00:45

san3a scrie:eu nu am mai cautat nimic despre asta... ma conduc dupa schema lui Lex.
am fost azi la "piata de pasari" am cumparat 2 diode, ce fel eu idee nu am :whistle: (nu`s puternic in electrotehnica) dar iam povestit lui nenea ala ce vreau sa fac (ce`i drept, primii 2 de care m`am apropiat s`au uitat la mine ca la un nebun, balbaind ceva de tipul "sunt doar vinzator") si el mi`a adus 2 diode mici care dupa cuvintele lui vor fi tocmai bune pt ce vreau eu sa fac. Cit despre rezistentza, nu prea am ce spune, pentru inceput am intrebat de una reglabila, mi sa zis ca in ziua de azi nu se mai produc rezistente asa slabe, mie imi trebuie de minim 50 A. care pe piata nu sunt dar acasa la nenea undeva erau, mi`a promis ca se va uita si sa ma apropii joi...
mi`a aratat o rezistenta la fel reglabila, dar de 100 A... destul de voluminoasa... cit pumnul undeva...

p.s. pentru ai baga o rezistenta simpla nenea a zis ca va fi nevoie de o schema... sau microschema, nush cum e corect... :thinkiest:
pretul diodelor - 2 lei bucata
rezistenta, aproximativ - 20, 25 lei

:yikes: Omule tu glumesti? Pentru ce tie rezistenta de 50A si 100A !
Nu ai vazut in desene? asa iti trebuiesc si tie.
Ai putina rabdare si iti spun eu ce nominal ai nevoie.

Deci diodele de regula sunt negre cu o liniuta alba, alea sunt de mai multe tipuri. Nu-mi amintesc numarul ei ceva cu 14200 unde 200 inseamna ca tine pina la 200Volti. Eu am gasit 14700 adica pina la 700V si imi lucreaza perfect la acei 12 V pe care ii am in masina :). Ok cu diodele nu prea ai cum sa gresesti, ii spui ca iti trebuieste dioda care permite trecerea curentului doar intr-o directie si il blocheaza in sens opus iar circuitul va avea pina la 5A si 16V.

Referitor la rezistenta, nu stiu ce avea in cap saracu om. Rezistenta de 100 A? si normal ca va fi cit pumnul, tu iti imaginezi cit asta 100A? presupun ca nu. Tu ai vazut acumulator de 100A ? alea mari care stau la motoare diesel. Ai vazut ce cleme mari de plumb are? pai clemele alea se topesc incetu cu incetu la 100A, se topeste plumbu ala daca il tii asa incarcat mult timp. Citeste topicul cu Car Audio, acolo am descris clar despre Cabluri AVG si ce grosime au si ce amperaj tin.
Ok, sa termin cu prostia de 100A :facepalm: si sa iti spun ce iti trebuie. Deci ai nevoie de o rezistenta exact ca in imagine, mai sunt si negre si se fabrica si acum si se vor fabrica. El tia dat probabil rezistenta de aia cu reglare in mai multe puncte iar tie iti trebuieste una mica sa o reglezi cu surubelnita. Astea mici vor tine liber pina la 5A iar tu nu vei folosi nici 2A. Ce nominal sa aiba nu stiu dar putem presupune.
Am incercat eu sa ma joc cu legea lui Ohm dar nu mi-a iesit ceva undeva deci am incercat online sa gasesc un raspuns si se pare ca pentru a scadea tensiunea de la 13.5V pina la 7V ai nevoie de cel putin 8KOhm. Asa gen de rezistente sunt la piaza de pasari si costa un fleac (1-2 lei).
Trebuie sa cumperi unul si sa experimentezi cu becul, aici depinde si de bec. Deci cumperi o rezistenta variabile de 8-8.5 KiloOhmi si te joci, dar nu pe masina sa nu aprinzi ceva.

Succes si rabdare. Spune-ne si noua daca ai mai incercat ceva.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 14 Mar 2012, 02:47

aha, am vazut rezistente despre care vorbesti, negre, chiar am pipait :D sunt micute si se regleaza cu mina, nu cu surubelnita... in semnalizator sade bec simplu, stock pina in 20 w deaia poate si a calculat el ca am nevoie de 50 A, el la fel mi`a zis k 100 va fi prea mult!
in asa caz, merg miine iar si caut rezistenta de pina in 5 A.
cind a fost adusa masina, avea acumulator de 95 A :thinking: nush de ce... clemele sunt normale si nu au avut de suferit... acum sade unul de 55 A si tot ok
da, am citit si topicul cu car audio, chiar azi mai devreme, dar nu am reusit sa las si un comentariu... am si acolo intrebari! ;)
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 14 Mar 2012, 14:51

san3a scrie:aha, am vazut rezistente despre care vorbesti, negre, chiar am pipait :D sunt micute si se regleaza cu mina, nu cu surubelnita... in semnalizator sade bec simplu, stock pina in 20 w deaia poate si a calculat el ca am nevoie de 50 A, el la fel mi`a zis k 100 va fi prea mult!
in asa caz, merg miine iar si caut rezistenta de pina in 5 A.
cind a fost adusa masina, avea acumulator de 95 A :thinking: nush de ce... clemele sunt normale si nu au avut de suferit... acum sade unul de 55 A si tot ok
da, am citit si topicul cu car audio, chiar azi mai devreme, dar nu am reusit sa las si un comentariu... am si acolo intrebari! ;)


Rezistenta va avea marime tot mai mare in dependenta de ce Curent (Amperi) va merge prin el. Ca sa calculezi citi Amperi vor merge orin el fa o operatie simpla: P=UxI (Puterea = Tensiunea x Intensitate) de aici deduci I=P/U, adica daca becul are 20W si tensiunea joaca intre 11.5V si 14.5V sa luam cea mai mica valoare unde curentul va fi cel mai mare, 11V mediu iese: Curentul = 20W/11V = 1.81A deci ai nevoie de o rezistenta de Maximum 2A.

Referitor la acumulator, poti pune ce acumulator vrei, macar si de 3000A, conteaza in primul rind ce consum ai. Tu ai trecut la unul mai slab deoarece nu ai necoie de asa mult curent, eu insa din contra cu subwooferele mele am omorit un acumulator de 65A si acum stau cu o animala de 87A de la E38 si cu toate astea eu nu folosesc decit 50-60A din el si l-am luat mai mare doar sa aiba in rezervata mai multa putere. Vei avea nevoie de un consum instant de 100A numai atunci cind vei avea un consumator de 1200W instanti.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
no avatar
User

san3a

{ RANK }

Moderator

Moderator
Mesaje

1338

Membru din

03 Feb 2011, 14:23

Re: Gabarit + Semnalizator

de san3a » 16 Mar 2012, 21:53

am mai fost eu azi inca odata la "piata de pasari" dar fara rezultate :facepalm: iar am dat`o in bara, iar povestea veche, mi`a zis ca nu sunt rezistente pentru automobile, adica de 12 V si 2 A variabile, dar de data asta m`au trimis la un nene care ar putea face o astfel de rezistenta, marimea ei va fi practic jumatate din o cutie de chibrite si va costa tot lucrul asta sub 50 de lei. I-am spus lui nenea ca ma mai gindesc.

Lex, la tine personal am o rugaminte, daca vrei, daca poti, dute te rog tu la piata acolo si vezi daca sunt rezistente de astea... daca nu`s deam o sa dau eu comanda de unul potrivit, luni, cind ma reintorc in Chisinau.
лучше на 3 часа позже, чем на 30 лет раньше
Avatar utilizator
User

LEX

{ RANK }

website team

website team
Mesaje

4078

Membru din

28 Iul 2011, 18:53

Localitate

Chisinau

Automobil

BMW E36 320i Coupe

Re: Gabarit + Semnalizator

de LEX » 17 Mar 2012, 13:54

Linisteste-te om bun. Rezistente pentru masina nu-s pentru ca nu se folosesc :). Din fabrica se face ca sa arda un bec mai slab, se pune unul mai slab dar nu se joaca cu tensiunea. Noi aici nu avem de ales si trebuie sa ajustam tensiunea ca sa arda mai incet sau sa punem un bec cu doua filamente, asa becuri sunt la stopuri unde un filament lumineaza cind pornesti lumina de pozitie iar cind apesi frina se aprinde si al doilea filament care e mai luminos. In acest caz nu mai ai nevoie de tot circuitul asta, doar sa pui alt bec de care am spus eu si sa modifici contactul plusului ca sa ai doua plusuri aparte.
Mai rabda putin ca ma apuc eu poate sa construiesc si un circuit cu diode si unul ciu becul cu doua filamente sa vad care e mai simplu, si atunci iti spun aici ce s-a primit. Nu te grabi sa omori bani si timp pina nu stii exact de ce ai nevoie.
"Life is too short for front wheel drive"
Sabine Schmitz
Următorul

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB ®