was successfully added to your cart.

Dăm cărţile pe faţă? Iată cum se prezintă noul BMW X1!

Dăm cărţile pe faţă? Iată cum se prezintă noul BMW X1!

By March 17, 2016 Teste Drive No Comments

Testele efectuate în munţii Alpi cu noile modele BMW X1, în versiunile sDrive şi xDrive au relevat faptul, că noua generaţie crossoverului, în caroseria F48 este un automobil total diferit de ce am putut vedea până acum la BMW.

Cu regret constat că a dispărut sentimentul de Drive şi siguranţă, conferit doar de modelele cu tracţiune pe puntea spate. Am descoperit însă o altă latură a BMW-ului, într-un model absolut nou, ce îmbină în continuare calitatea înaltă a asamblării şi materialele de finisare, cu un design emotiv, spaţiu interior de invidiat şi un caracter puţin mai neobişnuit. Este acea maşina ce poartă emblema BMW, miroase a BMW şi se prezintă ca un BMW, însă este vizibil adresată clienţilor ce au migrat de la mărcile rivale.

Fiind un automobil construit şi axat mai mult pe tehnologiile ce implică utilizarea punţii faţă pentru a pune în mişcare automobilul, şi în ciuda sistemelor de asistenţă ale şoferului, se simte clar tendinţa de subvirare a automobilului. Indiferent că aţi optat pentru un automobil sDrive sau xDrive, acest sentiment nu te părăseşte nici pentru o clipă, în special pe zăpadă.

Poligonul de teste Lungauring, unde am putut transpune în realitate temerile legate de comportamentul maşinii, mi-a confirmat ipotezele. Fără îndoială, noul BMW X1 este cu un cap mai sus, peste predecesorul său. Mai spaţios, mai manevrabil, mai impunător şi mult mai atrăgător. Însă nu mai este la fel de “fun to drive” şi o spun asta cu o notă de regret.

Cu referire la experienţele trăite în compania noului X1 pe zăpadă, aş avea de spus următoarele. În condiţii de iarnă, un conducător auto începător se va descurca de minune într-un automobil dotat cu tracţiune integrală xDrive. Ceea ce nu pot spune despre modelul în versiunea sDrive, care după cum a arătat practica, este foarte uşor influenţat de un strat de zăpadă de numai câţiva centimetri în plus. Situaţia se poate schimba radical, dacă cel aflat la volan, va decupla sistemul DTC şi va apăsa acceleratorul puţin mai tare. Opţiune pe care puţini şoferi ar alege-o în situaţii critice. Este nevoie de mult curaj, experienţă şi încredere în sine pentru a izbuti să ieşi din zăpada care îţi blochează roţile. Şi cu toate astea, în ziua testelor am fost martorii unei asemenea scene, în care nici acest şiretlic nu l-a ajutat prea mult pe unul dintre jurnalişti.

Mi-aş fi dorit să am mai multă informativitate de la organele de control ale maşinii, în special când “calc” pe zăpadă. Roteşti de volan, dar îţi rămâne doar să ghiceşti care este poziţia roţilor pe moment. Şi din nou aici, îmi amintesc de efectul de subvirare ce se face resimţit până şi pe un xDrive. În viraje, cu sistemele de asistenţă deactivate, trebuie mereu să încerci să simţi şi să anticipezi reacţia maşinii la manevrele efectuate.

Trebuie să spun că şi poziţia la volan lasă de dorit. Habitaclul este proiectat astfel încât să adopţi o poziţie cât mai verticală, asigurându-te că eşti în deplin control asupra maşinii şi monitorizezi îndeajuns de bine traficul rutier şi împrejurimile. Perfect pentru mediul urban, însă cam incomod atunci când ai de parcurs distanţe lungi şi vrei să te bucuri de un şezut mai confortabil.

Dar ştiţi ce? Cu toate neajunsurile menţionate mai sus,  trebuie să spun că maşina mi-a plăcut şi chiar foarte mult! Îmi place şi acum, dar numai dacă ar fi să închid ochii la preţul de achiziţe. În cea mai umilă versiune, sDrive18i, care vine echipată cu un motor de 1.5 litri volum, în trei cilindri şi care pune pe roţi 136 de cai putere, noul X1 costă 25.490 de euro, cu toate taxele incluse! Departe de a fi numit accesibil.

Iar pentru a savura din opţionalele incluse pe listă va trebui să mai renunţi la nişte sume importante de bani. Însă, cu mâna pe inimă o pot spune că cei care îşi vor putea permite un asemenea model, nu vor regreta nici pentru măcar un minut!

Leave a Reply